راهنمای خرید سینک

آشپزخانه یکی از مهم ترین قسمت های خانه است که بسیاری از خانم های خانه دار، بیش تر وقت خود را در آن به سر می برند. به همین دلیل، انتخاب وسایل با کیفیت و البته زیبا برای آشپزخانه بسیار مهم است. یکی از وسایل مهم آشپزخانه، سینک ظرفشویی است که با کیفیت بودن آن بسیار مهم است. سینک ها در انواع مختلفی تولید می شوند.  پس بهتر است قبل از خرید،  با انواع سینک ، راهنمای خرید سینک آشنا شوید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

جنس سینک های ظرفشویی آشپزخانه معمولا از فولاد ضدزنگ، کامپوزیت، فایبرگلاس، سرامیک و آلیاژهای مسی می باشد. انتخاب هر کدام از این جنس ها به بودجه و نیاز شما بستگی خواهد داشت. برخی از سینک ها یک لگنه، برخی دیگر دو لگنه و یا حتی سه لگنه هم هستند. خرید سینک با لگن های مختلف به تعداد اعضای خانواده شما بستگی دارد.

راهنما خرید سینک

انواع مختلف سینک ظرفشویی

سینک ظرفشویی استیل : استیل بکار رفته در سینک باید استیل ناب و بدون آلیاژ باشد تا در معرض زنگ زدگی و تغییر رنگ قرار نگیرد ضخامت استیل بکار رفته در سینک بهتر است بین 1.6-1.8 و یا بالاتر باشد. سینک ظرفشویی استیل خود به دو دسته سینک استیل ساده و سینک استیل ضد خش تقسیم می شود. رنگ استیل سینک ممکن است براق یا مات باشد ،استیل براق ساده تر تمیز می شود و لکه های آب راکمتر نشان می دهد.

سینک شیشه ای: این مدل محصول چند سالی در بازار کشور به فروش ولی به علت سختی های متعدد خرید و فروشش کم شده است. این سینک دارای معایب بسیار زیادی است مانند: مانند لکه های آب بر روی سطوح سینک  ، احتمال نفوذ آب در زیر رنگ ، احتمال کنده شدن لگن از صفحه، احتمال شکستگی سطح شیشه ای و… .البته تصمسم خرید و سلیقه شما تعیین کننده می باشد.

سینک های گرانیتی: سینک‌های گرانیتی عمدتا از هفتاد تا هشتاد درصد گرانیت و بیست تا سی درصد مواد اکرلیک یا رزین ساخته می‌شوند، اما این جمله ساده هزاران پیچیدگی و نکته در دل خود دارد.

خرید سینک

سینک های با ضخامت بالا خریداری کنید

سعی کنید سینکی با ضخامت بالا خریداری نمایید. ضخامت سینک ها معمولا ۰/۶، ۰/۸، ۲ و ۱/۲ میلی متر است. بدیهی است هرچه ضخامت بیشتر باشد، کیفیت ساخت هم بالاتر می باشد. حتما هنگام خرید سینک به عمق لگن آن توجه داشته باشید. در بازار سینک هایی با عمق ۱۴ سانت، ۱۸ سانت، ۲۰ سانت و ۲۲ سانت وجود دارد. هرچه عمق لگن بیشتر باشد، کیفیت آن هم بهتر خواهد بود.

 

برندهای مختلف را به دقت ارزیابی کنید

شما می‌توانید با شناخت بهتر برندها و یا توجه به بودجه‌ای که برای خرید بهترین سینک ظرفشویی در نظر دارید و سبک و مدلی که مد نظرتان است، انتخاب هوشمندانه تری را تجربه کنید. امروزه سینک‌هایی با برندهای مختلف و کیفیت‌های متفاوت در بازار وجود دارند که در طرح‌ها و ویژگی‌های مختلف به مشتریان عرضه می‌شوند. کیفیت خوب، قیمت مناسب و مرغوبیت سینک‌های ایرانی در چند سال اخیر موجب شده تا همه افراد با هر سلیقه و هر بودجه‌ای استفاده از سینک‌های ایرانی را جز اولویت‌های خود در خرید سینک قرار دهند.

راهنمای خرید سینک

زیبایی سینک را هم مورد توجه قرار دهید

زیبایی ماندگار یکی از فاکتورهایی است که حتما هنگام خرید سینک ظرفشویی باید به آن دقت کنید. حتما خراشیدگی سینک استیل خود را در تماس با اجسام نوک‌تیز تجربه کرده‌اید، سینک‌های گرانیتی بسته به میزان تراکمی که در آنها به کار رفته است در برابر خراشیدگی بسیار مقاوم هستند؛ با این وجود نباید اجسام تیز روی آنها کشید یا آنها را با سیم ظرفشویی تمیز کرد. در سینک های گرانیتی با کیفیت، موادی استفاده می شود که همچون لایه ای محافظ سرتاسر سینک را پوشش می دهد که مانع از آسیب رسیدن به سینک می شود.

 

در آخر هم به نوع اتصالات سینک توجه داشته باشید

در گذشته این اتصالات بیشتر فلزی بود و به مرور زمان زنگ می‌زد یا بر اثر سرما و گرمای هوا، ترک برمی‌داشت. اما امروزه این لوله‌ها از پلاستیک تهیه می‌شود؛ زنگ نمی‌زند، انعطاف بالایی دارد و بسیار سبک است. از طرفی قیمت آنها از فلز ارزان‌تر است و با توجه به همه این جوانب، فروش زیادی دارد. اگر روی راه ‌آب‌روها درپوش بگذارید و مراقب باشید که ته ‌مانده غذا و روغن وارد لوله‌ها نشود، این اتصالات سال‌ها عمر می‌کنند. امیدواریم با مدنظر قرار دادن نکات گفته شده، انتخابی مناسب برای خرید سینک داشته باشید.

خرید سینک ظرفشویی با تخفیف ویژه %

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

به بالای صفحه بردن